راهنمای عمومی چراغ وال واشر: هر آنچه باید در مورد وال واشر بدانی
نوشته شده توسط : احمد خالقی
وال واشر یا همان پروژکتور خطی از کنار هم قرار گرفتن تعداد زیادی منبع نوری تشکیل شده است. این منابع نوری اغلب از نوع LED هستند و تنوع بسیار زیادی هم دارند. دقت داشته باشید که وال واشر نور خطی و متمرکزی را ایجاد می کند، امّا به عنوان منبع نور اصلی مورد استفاده قرار نمی گیرد.
 
 

کاربردهای وال واشر

وال واشر‌ها کاربردهای گوناگونی دارند. از وال واشرها در نمای ساختمان، فروشگاه ها، بناهای تاریخی، انواع دیوارها، بدنه پل ها، تونل ها، زیباسازی محیط ها و ... استفاده می شود.
 در مواقعی که محدوده مورد نظر باریک و کوچک است و نمی توان از پروژکتورها استفاده کرد، وال واشرها و چراغ های خطی یک گزینه بسیار مناسب به شمار می آیند.
  این نوع چراغ ها اغلب به عنوان نورپردازی های دکوراتیو مورد استفاده قرار گرفته و نور مکمل محسوب می شوند. برخی از وال واشرها در داخل آب نیز مورد استفاده قرار می گیرند.
 

مزایای استفاده از وال واشر

 

وال واشر ها جلوه بصری بسیار زیبایی را برای بیننده فراهم می کنند.
فوکوس LED های به کار رفته شده در آنها بسیار بالا می باشد، در نتیجه نور خطی و نقطه ای را از خود ساطع می کنند.
این چراغ ها، راندمان و بازده نوری بسیاری دارند.
وال واشرها با اندازه های دلخواه در بازار موجود می باشند و انتخاب آن ها بسته به نیاز مصرف کنندگان متفاوت است. هرچه طول وال واشرها بیشتر باشد، توان مصرفی چراغ خطی و وال واشر نیز بیشتر می شود.
انعطاف بالا در نصب، امکان نصب در زوایای دلخواه و ایجاد سایه روشن بر روی مکان مورد نظر، از دیگر مزیت های چراغ خطی محسوب می شود.
وال واشرها دارای طیف رنگی بسیار گسترده ای هستند و تنوع بسیار زیادی در این زمینه دارند. به عنوان مثال، وال واشرهای مولتی کالر و یا RGB، قابلیت نمایش چند رنگ را دارند. برخی از آن ها از یک ریموت کنترل نیز برای تنظیم رنگ استفاده می کنند.
رنگ وال واشرها آبی، سبز، بنفش، قرمز، انبه ای، نارنجی، سفید، آفتابی و غیره می باشد.
چراغ خطی دارای طول عمر بالایی است.
وال واشرها و چراغ های خطی مصرف انرژی پایینی دارند.
این محصولات با سیستم DMX هماهنگی دارند.
 

اجزای چراغ خطی و وال واشر

 

لامپ: منابع نوری وال واشرها اغلب از نوع ال ای دی یا اس ام دی بوده که معمولاً هر کدام از آن ها دارای توان مصرفی 1 وات و یا 3 وات هستند.
بدنه وال واشر: بدنه وال واشرها همانند یک انتقال دهنده حرارت و یا هیت سینک عمل می کند. این بدنه اغلب از جنس آلومینیوم بوده زیرا به راحتی حرارت را انتقال می دهد.
لنز: در وال واشرها برای پرتاب نور بیشتر و افزایش بهره نوری، از یک لنز استفاده می شود. این لنزها می توانند نور خارج شده از لامپ را جهت داده و یا متمرکز کنند. لنزها دارای زوایای متفاوتی هستند و به کمک یک هولدر بر روی لامپ های ال ای دی قرار داده می شوند.
درایور: درایورها وظیفه تبدیل برق به جریان و ولتاژ مورد نیاز برای ال ای دی ها را برعهده دارند. این تجهیزات ولتاژ را تثبیت و کنترل می کنند.
وال واشرها می توانند دارای ال ای دی های یک ردیفه، 2 یا چند ردیفه باشند که انتخاب هرکدام به نیاز و سلیقه مشتری بستگی دارد. به عنوان مثال، از وال واشر دو یا چند طرفه می توان در بیلبوردهای تبلیغاتی و یا غیره استفاده کرد. وال واشرها به دو صورت روکار و توکار مورد استفاده قرار می گیرند.
 
مطلب فوق از وبسایت راندنو امانت گرفته شده است.




:: بازدید از این مطلب : 16
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: